W obecnych czasach klienci są bardzo świadomi. Mają łatwy dostęp do specjalistycznej wiedzy i – przed wyborem firmy, z którą chcą współpracować – dokonują researchu. Jak zatem przyciągnąć klientów do swojego serwisu? Jeśli jesteśmy jedną z wielu firm proponujących dokładnie te same usługi, to mamy dwie możliwości. Pierwsza to oferowanie niższych cen na ślepo. Jest to droga donikąd, która może źle się dla nas skończyć. Drugim, znacznie ciekawszym podejściem, jest zbudowanie mocnej relacji z klientem. Jak tego dokonać?  

Przyjmijmy, że montujesz urządzenie u klienta. Wiesz, że za pół roku będzie potrzebne wykonanie serwisu. Klient również o tym wie, ale nie masz żadnej gwarancji, że wybierze Cię na wykonawcę. Aby zwiększyć swoje szanse, zbierasz informacje,  robisz notatki i, oczywiście, zapisujesz zadanie w kalendarzu, żeby przypomnieć o sobie odpowiednio wcześniej. Cały ten materiał przywozisz do biura. Tam, być może, ktoś przenosi tę wiedzę do Twojego elektronicznego notatnika. Tak przygotowany, czekasz na odpowiedni moment, by umówić się na serwis. W teorii wygląda to całkiem dobrze, jednak sam wiesz, że w praktyce, na poszczególnych etapach, potrafisz „zgubić” część informacji. Na kolejne zlecenie wysyłasz innego serwisanta, ten nie ma pełnej wiedzy o kliencie i znów wracasz do punktu wyjścia. 

Systemy do zarządzania serwisami są wyposażone w niezwykle ciekawą funkcję gromadzenia danych. Za ich pomocą możesz wykonywać proste notatki (nie tylko zapisując je w telefonie, ale również nagrywając). Zbierzesz również informacje zarówno o wcześniejszych naprawach u klienta, jak i o jego sytuacji, np. o chorym psie, uciążliwym sąsiedzie czy budowie nowego basenu. Co najważniejsze, notatki te automatycznie zostaną przypisane do Twojego klienta. Oznacza to, że wysyłając innego serwisanta pół roku później, ten, w łatwy sposób przed wizytą sprawdzi, co działo się do tej pory, jak przebiegał proces serwisu oraz dowie się o budowie basenu.  

Serwisant, uzbrojony w taką wiedzę, spotykając się z Twoim klientem, nie tylko dokona naprawy czy przeglądu, ale również stworzy więź. Twoja usługa nie musi być najtańsza na rynku. Jeśli znasz się na swojej specjalizacji i zbudujesz relację, cena przestaje stanowić najistotniejszy element serwisu. 

Drogi czytelniku mam nadzieje że materiał się przydał i nakreślił Ci jakieś pomysły na usprawnienie Twoich prac terenowych. Jeżeli chcesz sprawdzić jak może to działać u Ciebie to zapraszam do założenia konta testowego a opiekun pomoże Ci przejść przez testy programu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *