...

Zarządzanie pracownikami mobilnymi, online czy twarzą w twarz?

Przewaga zarządzania online nad zarządzaniem twarzą w twarz.

Zarządzanie pracownikami wymaga wielu umiejętności. I nie wszystkie z nich da się odkryć już na starcie prowadzenia własnego biznesu. Cierpliwość, dokładność, terminowość, zdolność do prowadzenia negocjacji czy skuteczne wywieranie wpływu to tylko wierzchołek góry lodowej. Zarządzanie pracownikami mobilnymi może wydawać się jeszcze trudniejsze, ponieważ nie zawsze istnieje możliwość rozmowy twarzą w twarz akurat wtedy, kiedy wymaga tego sytuacja.

Zdalne zarządzanie serwisem ma jednak sporo zalet. Kluczowe jest opracowanie szybkich i skutecznych ścieżek działania. Potem wszystko idzie już z górki. Nasze oprogramowanie do serwisu Fieldworker wspomaga właśnie te pierwsze kroki zarządzania online i prowadzi Cię za rękę wtedy, kiedy najbardziej potrzebujesz pomocy.

Oszczędzaj czas i emocje

W momencie, kiedy rozwiniesz już swoją firmę, czas stanie się Twoją bezcenną walutą. Niejednokrotnie będziesz wybierać, czy zająć się sprawami stałych klientów, czy zająć się pozyskiwaniem nowych. Będziesz podejmować decyzje ściśle związane z Twoim modelem biznesowym i nie zawsze będziesz mógł liczyć na pomoc z zewnątrz. Minimalizuj czas poświęcany na sprawy, które możesz załatwić szybciej i bez angażowania dodatkowych emocji. Zarządzanie pracownikami mobilnymi poprzez system online pomoże Ci wykraść z planu dnia cenne minuty, które będziesz mógł poświęcić rozwojowi swojego biznesu lub… rodzinie.

Przykład

W piątek po południu psuje się samochód jednego z Twoich serwisantów. Nie jesteś w stanie zdobyć zastępczego auta na weekend, więc sobotnie zlecenia musisz rozdzielić pośród pozostałych pracowników. Bierzesz do ręki kalendarz, odpalasz telefon i… zaczynasz dopytywać o plan pracy, dojazdy i potrzebne materiały. Zdalne zarządzanie serwisem pozwoliłoby Ci znaleźć wszystkie informacje w kilka chwil. Rzut oka na godziny pracy i trasy dojazdów poszczególnych osób i od razu wiesz, komu możesz zlecić dodatkowe zadania, a kto na pewno nie da rady. Bez wydzwaniania, bez denerwowania siebie i pracowników. Dokonasz zmian w sekundę, a pracownik zobaczy na swoim telefonie już gotowy i najbardziej optymalny plan pracy.

Likwiduj niedomówienia

Im większy zespół, którym zarządzasz, tym większa szansa na nieporozumienia i nieprzyjemne sytuacje. W pracy opartej na systemach prowizyjnych, dodatkowo, często pojawia się niezdrowa rywalizacja, próby manipulowania i oczerniania innych członków zespołu. Dowodząc grupą, musisz być przygotowany na to, że nie wszyscy Twoi podwładni się polubią. Zarządzanie pracownikami mobilnymi online eliminuje problem słabej komunikacji oraz likwiduje wszelkie niedomówienia. Postaw na transparentność i bądź zawsze spokojny o realizowane przez Twój zespół działania.

Przykład

Jeden z Twoich serwisantów odkrył podczas zlecenia dużą usterkę i musiał spędzić u klienta zdecydowanie więcej czasu niż planował. Zadzwonił do drugiego pracownika z prośbą o przejęcie kolejnego zgłoszenia na jego liście. Ten zgodził się, ale… nie zrealizował powierzonego mu zadania. Powód nie jest istotny, ważny jest efekt – zlecenie, które nie zostało wykonane i klient, który na pewno się wściekł. Wyjaśnienie sytuacji zabierze sporo czasu, ale i tak nie naprawi relacji z klientem. Zarządzanie serwisem online wyklucza możliwość zaistnienia takiego zdarzenia. Wszystkie zadania są monitorowane na bieżąco i nie ma opcji, aby odpowiedzialność wyparowała.

Bądź wygodny

Jasne sytuacje oraz możliwość nadzorowania pracy z każdego miejsca to wielki komfort. Nie musisz ciągle siedzieć pod telefonem, bo a nuż pojawi się jakiś problem, który trzeba błyskawicznie rozwiązać. Program do obsługi serwisu online możesz obsługiwać gdziekolwiek chcesz i w czasie rzeczywistym śledzić poczynania Twoich pracowników. Nie będziesz musiał do nich dzwonić, aby dowiedzieć się gdzie są, co już zrobili i ile zużyli materiałów. Wystarczy, że zajrzysz do aplikacji. Co ważne, możesz na bieżąco śledzić również przepływy pieniężne ze zrealizowanych zadań. Klienci będą mogli rozliczać się bezgotówkowo z Twoimi pracownikami, a Ty od razu będziesz mógł korzystać z wpłaconych środków.

Przykład

Ze względu na duża liczbę zleceń musiałeś powiększyć swój zespół o cztery nowe osoby. Wszyscy wydają się godni zaufania, ale tak naprawdę nie znasz ich i nie wiesz, jakiej jakości pracy możesz się spodziewać. Zarządzanie pracownikami mobilnymi poprzez aplikację działającą w czasie rzeczywistym, zdejmuje z Ciebie ciężar niepewności. Nie musisz poświęcać swojego czasu na osobistą kontrolę poczynań nowego pracownika. Wystarczy, że zajrzysz do aplikacji, a ta w kilka chwil poda Ci informację o tym, jaki był czas dojazdu, czas pracy oraz zużycie materiałów przy każdym wykonanym zleceniu. Co więcej, będziesz mógł przeczytać opinie Twoich klientów i upewnić się, czy podjąłeś dobre decyzje w procesie rekrutacji.

Zarządzanie zespołem wyłącznie poprzez osobiste kontakty jest wygodne i szybkie tylko do pewnego momentu. Im bardziej Twój zespół się rozrasta i im więcej zadań wykonuje, tym trudniej o skuteczną i bezpośrednią komunikację. Zbyt dużo spraw na głowie sprawia, że szczegóły mają prawo umykać, a ciągłe wiszenie na telefonie zaczyna męczyć. Przeniesienie zarządzania do świata online to metoda, aby nie gubić nawet drobiazgów i docierać do wszystkich pracowników jednocześnie za pomocą jednego kliknięcia. Zarządzanie serwisem online to podejście, które zdejmuje z Twojej drogi do sukcesu uciążliwe przeszkody i sprawia, że masz więcej czasu na to, co ważne.

Drogi czytelniku mam nadzieje że materiał się przydał i nakreślił Ci jakieś pomysły na usprawnienie Twoich prac terenowych. Jeżeli chcesz sprawdzić jak może to działać u Ciebie to zapraszam do założenia konta testowego a opiekun pomoże Ci przejść przez testy programu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.