Jak wywołać efekt WOW w relacji z klientem, na którą nie mamy bezpośredniego wpływu?
Podstawą Twojego biznesu są klienci, z którymi tak naprawdę… w ogóle nie masz kontaktu? Takie sytuacje zdarzają się coraz częściej. Firmy nie zamykają się już w czterech ścianach, które koniecznie trzeba odwiedzić, aby nawiązać jakąkolwiek współpracę.
Biznes wychodzi do ludzi, a sieć pracowników zdalnych działających pod szyldem jednej marki nie jest już niczym nowym. Wciąż jednak trudno o wysokie standardy obsługi klienta w biznesie opartym na właśnie takim modelu.
Jeśli zarządzasz siecią pracowników zdalnych i chcesz, aby Twoi klienci czuli się traktowani wyjątkowo, wcale nie musisz sięgać do niemożliwego. Wystarczy, że oprzesz działania swoich pracowników na prostych zasadach.
1.Nie przekraczaj oczekiwań, jeśli nie dajesz rady z rzeczywistością.
Twój klient chce przede wszystkim tego, aby jego problem został rozwiązany szybko i łatwo. Nikomu nie chce się poświęcać czasu na długie opisywanie sprawy i czekanie, czy w ogóle jest szansa na jakąś reakcję. Twoje usługi powinny być świadczone kompleksowo i w taki sposób, aby klient mógł zaangażować się w jak najmniejszym stopniu.
Z aplikacją Fieldworker możesz wziąć na siebie opracowanie ścieżki działania. Zebranie wszystkich etapów pracy w jednym miejscu pozwoli Ci odkryć, jaką siłę ma szybkość i prostota. Z Fieldworker efekty zobaczysz już od pierwszego dnia.
2. Wywiązuj się z obietnic.
A przede wszystkim – nie składaj świadomie obietnic bez pokrycia. Uczul swoich pracowników na to, aby nie obiecywali rzeczy, z których nie są w stanie się wywiązać. To z Twoją marką zostaną powiązane te obiecanki-cacanki i za Twoją firmą będzie ciągnęła się zła opinia, jeśli sprawy nie potoczą się dobrze.
Dzięki planowaniu pracy w aplikacji Fieldworker Twoi pracownicy będą na bieżąco mogli rozliczać poszczególne zadania i sprawdzać, jak bardzo są obłożeni pracą. Weryfikacja możliwości spełnienia dodatkowych oczekiwań klienta będzie więc zdecydowanie łatwiejsza.
3. Traktuj klienta po ludzku
Twoi pracownicy muszą wiedzieć, że każdy klient, z którym się spotykają, jest człowiekiem, a nie tylko kolejną cyferką w harmonogramie dnia. Odwiedzają kogoś po raz kolejny? Niech poświęcą dwie minuty na rozmowę o poprzednim zleceniu. Dzięki temu pokażą, że historia kontaktu to dla nich również relacja, a nie tylko pozycja w arkuszu.
W aplikacji Fieldworker Twoi pracownicy będą mogli na bieżąco sprawdzać historię współpracy z danym klientem, a także bezgotówkowo rozliczać kolejne transakcje. Świadomie budowana relacja to większe zaufanie i bardziej lojalny klient.
Jak widzisz, efekt WOW wcale nie musi oznaczać czegoś niesamowitego. Oczywiście, jeśli zabezpieczysz podstawy, możesz pokusić się o coś ekstra, np. możliwość zamówienia realizacji usługi jeszcze na ten sam dzień. Najpierw jednak zadbaj o podstawy. Spraw, aby poprzez działanie i postawę Twoich pracowników klienci czuli się bezpiecznie. Wyróżnij się spośród konkurencji solidnością, szybkością i łatwością prowadzenia współpracy. To działa!